Nasz innowacyjny produkt - adapter połączeniowy DPF Euro 6, przeznaczony jest do filtrów cząstek stałych, stosowanych w pojazdach ciężarowych, autobusach, maszynach budowlanych oraz wózkach widłowych. Adapter w pełni współpracuje z maszynami do czyszczenia filtrów DPF w metodzie hydrodynamicznej.
Filtr DPF Euro 6, wyróżnia się tym, że jego rdzeń ceramiczny jest w całości odsłonięty od strony wylotu spalin jak i od strony dolotowej. Tego typu filtry DPF zagościły u nas stosunkowo niedawno, bo wraz z pojawieniem się normy emisji spalin Euro 6.
W USA tego typu filtry pojawiły się znacznie wcześniej bo od początku lat dwa tysiące. Charakteryzują się tym, że mają równe i płaskie kołnierze - rant pierścienia stalowego, w przeciwieństwie do swoich europejskich odpowiedników.
Europejscy producenci filtrów wypuścili na rynek filtry DPF Euro 6 w obudowach stalowych o niestandardowych krawędziach, typu klipsy stalowe, ażurowy kołnierz, metalowy uchwyt. Wszystkie tego typu rozwiązania utrudniają szczelne dopasowanie ich do tradycyjnego adaptera. Dodatkowo strumień cieczy podczas mycia nie działa z jednakową siłą na całej długości i przekroju filtra cząstek stałych. W konsekwencji zewnętrzne ścianki filtra usytuowane bliżej jego obudowy nie są tak dokładnie oczyszczone jak środkowa części filtra, gdzie strumień działa z największą siłą.
W ciągu ostatnich kilku lat, europejscy producenci maszyny do czyszczenia filtrów DPF wyposażali swoje maszyny w adapter, który bazował na kształtach filtrów z USA. Niestety nie do końca spełniły one oczekiwania europejskich klientów. Dlatego w Europie wraz ze wzrostem popytu na czyszczenie filtrów DPF Euro 6, pojawiła się potrzeba stworzenia adaptera połączeniowego w pełni uniwersalnego i dopasowanego do aktualnych potrzeb rynku.
Warto dodać, iż obecnie na rynku europejskim producenci maszyn DPF w dalszym ciągu oferują adaptery starego typu, kształtem przypominające płaski talerz, stożek, czy stalową konstrukcję siłownikiem pneumatycznym.
Przez pierwsze lata użytkowania filtry DPF Euro 6 nie dawały o sobie znaku życia, więc nie było potrzeby tworzenia innowacyjnego adaptera. Od początku 2019 roku coraz więcej filtrów Euro 6 trafia do serwisów czyszczenia. Najczęściej wynika to z przebiegu samych pojazdów i ograniczonej pojemności filtra.
Począwszy od roku 2020, firma OTOMATIC jako pierwsza i jedyna oferuje swoim klientom dedykowany adapter połączeniowy Euro 6, który w pełni odpowiada europejskim standardom.
Wynalazek objęty jest wnioskiem patentowym nr P.432918 (zobacz dokument >>>)
PRZEDMIOT WYNALAZKU
Stalowy kołnierz strony dolotowej filtra DPF Euro 6 jest płaski i ma równe krawędzie, w przeciwieństwie do jej nieregularnej części wylotowej. Podczas mycia płaski kołnierz umożliwia pełne doszczelnienie filtra od strony wlotu spalin, korzystnie po obwodzie jej płaskiej i równej krawędzi. W adapterach starej generacji, adapter musi być zamontowany i doszczelnić stronę wylotową, która jest kłopotliwa ze względu na jej nieregularny kształt.
Przedmiotem patentu jest technologia znamienna tym, że uszczelniamy stronę dolotową filtra, zamiast tą kłopotliwą ze względu na nieregularne krawędzie - stronę wylotową, wykorzystując do tego opatentowany zbiornik ciśnieniowy. Aby zapewnić przepływ czynnika czyszczącego przez filtr, strona dolotowa musi być szczelna po całym obwodzie krawędzi pierścienia obudowy filtra, tak aby czynnik czyszczący nie mógł wydostać się na zewnątrz, inaczej jak tylko przez wkład filtra.
Unikatowość wynalazku polega na tym, że zachowaliśmy ( spełniliśmy ) podstawową zasadę technologi czyszczenia filtrów na mokro, czyli podawanie czynnika czyszczącego najpierw od strony wylotu filtra, z tą różnicą w stosunku do konkurencyjnych rozwiązań, że doszczelniamy filtr od strony dolotowej, a nie jak wszyscy inni od strony wylotowej.
Zamknięty obieg środka czyszczącego w komorze ciśnieniowej, gwarantuje całościowe i równomierne czyszczenie wszystkich kanałów filtra. Dodatkowo podczas suszenia gorącym powietrzem uzyskujemy efekt termoobiegu, zamiast punktowego suszenia.
jeden adapter do wszystkich typów filtrów DPF Euro 6 z pojazdów ciężarowych
równomierne czyszczenie wszystkich kanałów ceramicznego wkładu filtra
wielokrotne skrócenie czasu suszenia filtra po myciu, dzięki uzyskaniu termoobiegu
dwukierunkowy proces czyszczenia i suszenia
wzrost konkurencyjności w stosunku do użytkowników tradycyjnych adapterów