Jak zwiększyć dochód z firmy transportowej?

1. Jak własny warsztat może przynieść zysk i przewagę na rynku usług DPF

Rynek usług czyszczenia filtrów DPF wyraźnie się zmienia. Coraz więcej firm transportowych dostrzega, że własne zaplecze techniczne może przestać być tylko kosztem, a zacząć generować dodatkowy, przewidywalny przychód – oparty na rosnącym zapotrzebowaniu.

Świadomość znaczenia stanu filtra DPF dla spalania i niezawodności pojazdów sprawia, że coraz więcej firm zleca czyszczenie regularnie, a nie dopiero przy awarii. To otwiera przestrzeń dla tych, którzy są gotowi świadczyć usługę szybciej i skuteczniej – również lokalnie.

2. DPF jako usługa, która się opłaca

Warsztat obsługujący własną flotę można z łatwością rozszerzyć o usługę czyszczenia filtrów DPF. Inwestycja w sprzęt i wdrożenie procedury pozwala obsługiwać nie tylko własne pojazdy, ale też klientów zewnętrznych, bez potrzeby reorganizacji pracy warsztatu.

Usługa ta opiera się na jasnym modelu: średnia cena rynkowa za czyszczenie filtra DPF z ciężarówki to ok. 900 zł netto, a koszty operacyjne (robocizna, energia, środki) zwykle nie przekraczają 50–100 zł. Nawet przy kilku zleceniach tygodniowo oznacza to realny i stabilny dochód, niezależnie od wahań w transporcie.

3. Dlaczego czas zaczyna mieć znaczenie

Obecnie proces czyszczenia DPF w wielu serwisach – z suszeniem – trwa od 4 do 5 godzin. W kontekście rosnącej liczby zleceń i większej świadomości klientów czas realizacji usługi zaczyna odgrywać kluczową rolę – zarówno z punktu widzenia efektywności warsztatu, jak i wygody dla klienta.

Otomatic odpowiedział na to wyzwanie, opracowując od podstaw nową maszynę do filtrów z pojazdów ciężarowych – DPF Truck Matic, której premiera planowana jest na maj/czerwiec 2025 roku.

Nowe urządzenie pozwala skrócić czas czyszczenia i suszenia do 30–60 minut, co daje warsztatom możliwość obsługi większej liczby zleceń dziennie i realnego konkurowania z już istniejącymi serwisami.

4. Na rynku wygrają ci, którzy zrobią to szybciej

Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na usługę DPF, coraz wyraźniej widać, że przewagę zdobędą ci, którzy zaoferują krótszy czas realizacji – bez kompromisów w zakresie jakości. Dla klienta to kluczowe kryterium wyboru serwisu, a dla warsztatu – możliwość zwiększenia przepustowości i szybszego zwrotu z inwestycji

Wygląda na to, że firmy, które pierwsze wdrożą nową technologię, zajmą strategiczną pozycję na lokalnym rynku i pozyskają klientów, zanim zrobią to inni.

5. Własna usługa, realna oszczędność

Rozwój takiej usługi wpływa także na koszty eksploatacyjne własnej floty. Regularnie czyszczony filtr DPF oznacza m.in. niższe spalanie – często nawet o 2–3 litry na 100 km. Przy dużym przebiegu przekłada się to na 15–20 tys. zł oszczędności rocznie na jeden pojazd.

Co ważne – te liczby nie są już teorią. Firmy, które wdrożyły czyszczenie prewencyjne, widzą efekty bezpośrednio w wynikach paliwowych i liczbie awarii.

6. DPF Truck Matic – rozwiązanie dla tych, którzy chcą więcej

DPF Truck Matic to urządzenie stworzone z myślą o firmach, które chcą rozwijać swój warsztat jako niezależne źródło przychodu, jednocześnie optymalizując koszty utrzymania własnej floty

Krótszy czas obsługi, przewidywalna marża i rosnące zapotrzebowanie sprawiają, że to nie tylko sprzęt, ale model działania.

O autorze

Krzysztof Smolec - właściciel OTOMATIC

Ekspert w zakresie rozwoju biznesu i budowania relacji z klientami. Od 2018 roku jest aktywnie zaangażowany w promowanie i aktualizację maszyn i metod czyszczenia filtrów cząstek stałych, często znanych pod akronimami: DPF, FAP, GPF.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram